Is jouw artikel kapot?

Vervelend als dit gebeurt natuurlijk. Op deze pagina vind je meer informatie.

Hoe lang heb je garantie?

Als je uitgebreid over onze garantievoorwaarden wilt lezen, kan dat via deze link. Waar wij altijd naar kijken bij je aanvraag is het volgende:

  • Hoe vaak train je in de week met het product?
  • In welke prijs en kwaliteitsklasse valt je product?
  • Hoe lang geleden heb je het product aangeschaft?
  • Is het product gebruikt zoals het hoort?
    • Voorbeeld: Dus niet met je bokshandschoenen op de bokszak of ermee opdrukken

Wij proberen altijd samen met de klant en de leverancier een passende oplossing te vinden, ook als het niet onder de garantie blijkt te vallen.

Wat hebben wij van jou nodig?

Wij hebben een aantal dingen nodig om je aanvraag op te kunnen pakken. Lees hieronder de gevraagde informatie.

  1. Bestelnummer of kassabon (tip: Kassabon kwijt en heb je met de bankpas betaald? Zoek je transactie terug in je afschriften en geef ons een datum + totaalbedrag)
  2. Hoe vaak train je per week met het product?
  3. Foto’s van de beschadiging / het defect en foto’s van de algehele staat van het product.

Je kunt dit via het formulier hieronder doorgeven. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op te pakken.


Formulier voor defect artikel

    Een paar voorbeelden van geldige garantieclaims

    Wij gaan er in deze voorbeelden van uit dat je normaal met je artikel om bent gegaan en het niet voor andere doeleinden hebt gebruikt.

    Het handvat van je springtouw is na twee weken gebroken.

    Je lederen bokshandschoenen van € 100,00 scheuren op de naad na 4 maanden, terwijl je maar 2x per week traint.

    Tips om schade te voorkomen aan je product

    Haal je spullen altijd uit je tas om te drogen en luchten. Zuur zweet tast je product aan.

    Product van leer en laat je het een paar maanden ongebruikt? Smeer het in met vet!

    Gebruik je bokshandschoenen niet om op te drukken. Ook niet op de bokszak, daar heb je zakhandschoenen voor.

    Probeer niet op steen te touwtjespringen, maar op een zachtere ondergrond. Toch buiten? Doe een penveertje om je touw, zodat deze de grond raakt en niet je touw.


    Volledige retourvoorwaarden

    Retourneren en de kosten

    Je hebt 30 dagen bedenktijd. Die gaan in vanaf de dag dat je je bestelling hebt ontvangen. In deze 30 dagen heb je de tijd om het product te bekijken en passen. Gebruiken is niet toegestaan als je nog aanspraak wilt doen op je bedenktijd.

    Waarom krijg ik 30 dagen bedenktijd?

    Wettelijk gezien heb je 14 dagen bedenktijd. Maar wij willen graag dat jij als klant op je gemak alles kunt bekijken en je niet bezwaard voelt. Het is ook een stukje service vanuit Jokasport.nl.

    Ik heb achteraf betalen gebruikt en moet binnen 14 dagen betalen, wat nu?

    Helaas kunnen wij dit termijn niet verlengen. Daarom vragen wij je de factuur binnen 14 dagen te voldoen. Als je na die 14 dagen (en binnen de 30 dagen) besluit om te retourneren, wordt het bedrag weer teruggestort op je rekening.

    Kan ik alles retourneren?

    Vrijwel alles is te retourneren. Wij vragen je de volgende producten niet te retourneren zonder met ons te overleggen:

    • Gebitsbeschermers (Dit product mag niet uit de verpakking gehaald zijn);
    Deze producten mogen niet worden geretourneerd:
    • Op maat gemaakte artikelen;
    • Sportvoeding (dit in verband met de gezondheidsrisico’s)

    Overige informatie omtrent betalingen

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.